~::PrOjek Jurutera Masyarakat::~


12 March 2O10 yg lepas grOup aku bersme2 ngn grOup2 yg lain ade menjayekan satu prOgram kegaaman bersempena menyambut Maulidur Rasul..prOgram ni dekat je..ala kt "New Parit"..hehehe..x kenal? ala nme glmer kg ni Parit Baru la..=) Jnji kumpul kat bus stOp kul 3.hampeh..smpai2 je kt sane, grOup kitOrg yg smpai dlu..yg lain btg hdung pun x nmpk..ni la die jnji melayu..geram btul aku..ups..teremOsi plk aku..hik3..

x    x   x   x   x   x   x   x   x

Sementare tunggu bdak2 lain sampai..hehe..cm biase la pOsing2 la dlu..mcm x kenal minah sOwg ni..suke btul bgmbO..yela kn, dh thun akhir..sO pic2 ni ley wat kngn suatu mse nnti..tul x?lame gk tunggu seme bdk yg jOin utk prOgram ni..dlm kul 3.45 gk la kiteOrg bertOlak g kg Parit Baru..ala, dekat je..nO hal la..mesti smpai awl gk sane nnti..=)

lyn dulu pic2 ni ya...
wit cik ct

wit kak.sa

wit lily

wit syida

wit lien

my hOusemate

my grOup

Sakan kn aku bergmbO..wel2..sape yg kwn rapat ngn aku..they will knOw me..hehe..K,bebalik pd cte psl prOgram td,kiteOrg smpai sne dlm linkungn kul 4 tepat kOt..kmi dismbut Oleh beberape pnduduk kg di sne ngn muke yg ceria je..haha..muke jawe je rate2..biase la klu kOrg nk thu B.Pahat ni terknal ngn Org jawa tau..kalu dieOrg ckp..sah2 aku x phm..yg aku thu senyum jela..OoO..lupe plk nk bgtau..sebenarnye kiteOrg adekan prOgrm ni bgi mencukupkn syarat untuk subjek Jurutera Masyarakat..kire ni projek yg kiteOrg kene hndle sendiri la..nak wat projek pape pun x kisah tp yg pnting mestila bekerjasama ngn Org luar..cntoh cm rewang ke..pg melawat rumah kebajikan ke..atau lebih mudah nk phm mestila bermasyarakat..phm adik2?hehe..

x  x  x  x  x  x  x  x


kiteorg merewan sakan tau..ade yg potOng bwg,cili,nenas,kacang panjang n mcm2 lg la..yg pasang khemah pun ade gak..sOnOt gak bile wat keje secara rmai2 ni..tgn jln..mulut pun jalan gak..hahaha..bru meriah..pakcik2 n makcik2 sibuk duk masak nsi beriani..gulai kmbing..ee..yg kmbing aku x bleh bla tu..aku  mkn kmbing..sO bau pun aku x berape nk bOleh..seb baik ade gulai ayam ngn paceri nenas..bOleh la tekak ni nk menelan..sesudah merewan,kiteOrg berehat kt hOmestay yg disediakan oleh phk sne..7.15 berkumpul semula di masjid Al-Amin n n kami same2 semayang jemaah sOlat maghrib dan Isyak..Selesai smayg, kiteOrg ape lg..melantakla..hehe..kiteOrg mkn dlm talam tau..ikut sunah nabi la katakan..pastu siap2 mkn kiteOrg dengar ceramah..ngntuk gile bile nk bOleh ke hbs dgr ceramah..tp sekali sekale gelak skn gak pasal ustaz u ckp jawa pure gile..xphm lsum..gelak jela..hahaha..


ni pic2 time rewang, dlm masjid,mkn n dgar ceramah...

peewiittt..rjinnye die..

guess who??

aku ngn k.sa tunjuk skill..=)

elele..bertimpuh gtu..hik3

selepas kepenatan

sempat aje begambo time dpn hOmestay

ngn minah ct ni la kalu aku sakan begambO pun..hehe

cun2 ketika melaram bju kurung

dlm masjid pun bgmbO?aiya...

ni la die mknan yg kiteOrg duk mask td..msk ke??huhu..

as usual..haha

belia2 pnduduk kg ni siap marhaban lgtu..seb baik sedap..hehehe

P/S: dengan adenye prOgram cmni..kiteOrg dapat merapatkan lg hubungn persaudaraan sesame islam..=)

0 bebelan: